sunnuntai 29. kesäkuuta 2014

YLE:n outo kampanja


Viime aikoina on puhuttu paljon avioliiton olemuksesta ja perheestä. Asia on kristillisen uskon ja yhteiskunnan kannalta mitä keskeisin. Siitä riippuu kansan tulevaisuus. 

Viime viikolla tiedotusvälineissä sai näkyvyyttä uudenlainen malli, jossa avioliiton perustana ei olisi sukupulen kaksinaisuuteen perustuva miehen ja naisen välinen yhteys vaan kahden saman sukupuolen yhteys. Tämä markkinoidaan avoimesti "tasa-arvoisuuden" retoriikalla.


Kiinnitän huomion vain yhteen median näkökulmaan. Yleisradion ohjelmatarjontaa, ohjelmamainoksisa ym. katsomalla  saa käsityksen, jonka mukaan YLE olisi jotenkin markkinoimassa uudenlaista avioliittomallia. Muuten ei ole ymmärrettävissä tämän aiheen  määrä, jota pusketaan esille ohjelmatarjonnassa kuin läpäisyperiaatteella. 


Ilmiö tuo mieleen 1960-luvun YLE:n jossa tietynlainen yhteiskunnallinen näkökulma tulvi yli äyräiden reporadion aikana.  Kampanjassa mukana olevalla kritiikki unohtuu tai se on valikoivaa. Katsojan näkökulmasta tällainen ohjelmapolitiikka epäilyttää. 


Miksi verovaroilla tuettu  YLE kampanjoi? 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti